Monday, 13 October 2008

~~RaYa TiMe~~

erm.......

raya masih ada lg kn nie????

eheheheheh......

selamat hari raya aidilfitri semua.........

erm.......

uitm aku mula cuti tuk raya 27sept....yakni jatuh pd ari sbtu.......

tp....aku dgn hak kuasa sendri......aku tmbah cuti aku sndri.........

wahahahahaha.......

aku bertolak dr penang tuk pulang ke kampung halaman aku d PD pd 24sept.......

naik train tue beb......penat gilew.....tp jnji tiket train lg murah dr tiket bus.......wahahahahaha.......

ok.....smpai jer aku d PD dlm kul 10pg pd 25sept.......

penat ya amat......tp ati tetap happy jer......sbb dpt lah aku berpuasa dgn family aku.........

n semangat raya bersama family.........

byk jugak pekara yg berlaku bila berada ny aku d PD.........

tp tue lain post lah yer.....kat snie nk crite pasal puasa.......eh....!!!silap....psal raya........wahahahahaha.............

so........sbnarny raya taun nie xde lah meriah mana pun......

sbb ny......xde baju melayu baru taun nie.....sbb mama aku kata pakai jer baju melayu taun2 lepas.......

huhuhuhuhu.....xperlah.....balun jerlah.....janji aku dapat jeans......tshirt....n kasut baru.......

wahahahahaha.........

tp kn....tmbahan lg yg mnyebab kn raya taun nie xbest sgt.........adk bradik aku semua xda.......

diorg smua braya d rumah mertua masing2.........bertapa sayu nya hati aku........tggl lah aku d pg raya tue dgn prentz aku.........bertiga jer lah kami di rumah pada raya pertama.........

tp kn.....nasib baik lah diorg smua balik ke umah mertua masing2 pd malam raya.....at least......dodol....lemang.....rendang n smua msakan tuk raya......bkan aku sorg kene tlong prntz aku........wahahahahaha........

korg nk tau.......pd malam raya.......haruk pikok btul jd ny aku........

kak long aku dh balik ke rawang....n kak angah aku ke perak.....umah husbad diorg........diorg brtolak sblum maghrb........

so......dh jd kbiasaan....malam raya....org kmpung akan bertakbir rumah ke rumah.........abah aku ikut rombongan takbir.......n mama aku dh pengsan sbb kepenatan..........

tggl lah aku...abg aku n bini die.......kami kene siap kn smua hidangan tuk rombongan takbir tue nnt.......

byg kn....ptg tue dh lah kepenatan sbb brmain api sbb bakar lemang.....msak rendang n ketupat......siap masak plak btul2 sblum waktu berbuka.......

n tmbahan lg.....kali nie....tibe2 rumah ktorg d serang awal plak......kul 9 dh smpai kat rumah aku.....kbiasaan ny kul 12 baru smpai turn umah ktorg.......

apa lg....mmg bertambah kecoh lah....baru nk belah lemang....ptong ketupat n dodol.....buat air......pinggan mangkuk baru nk carik n klua kn.....

tp nasib baik lah.....on time btul......org dh slesai takbir n abis brdoa......kami pun dah slesai n siap hidang kat atas meje.........

wahahahahahhahaa..........pengalaman pertama aku......sbb sblum2 nie.....kakak2 aku jer yg kecoh2 buat bnde tue smua.........wahahahhahaaha...........

so....raya pertama......pkaian aku raya pertama.....baju melayu ayah aku dulu2......berjenama DON.....wahahahahha....baju lama.....aku muat pakai......wahahahahaha.......balun jer~~

aku n parentz aku pun bermaaf-maafan pun d meja makan kat dapur jer......xmcm sblum2 nie kat hall........ngee~~

n raya pertama juz dok umah jer........kalo x....sblum2 nie.....slalu g umah nenek.....tp kali nie....ntah....prentz aku x gerak pun.......pelik...pelik......

ahahahahahahah............

nie lah cerita raya pertama aku..........

ngee~~

peace u guysz........

=P

~MeSSYBoY oCToBeRSKY~

1 comment:

balqis said...

mne ko pny rye kedua?
hihi...

Fitness Tip of the Day

There was an error in this gadget

...YaNG MeNYeBoK...WaHaHaHaHa...

...SeMua TeNTaNG aKU, iNSaN-iNSaN DaN DuNia Di KeLiLiNG aKu...