Monday, 13 October 2008

~~PeNGaLaMaN PeRTaMa Ku~~

wahahahahhaha...........

tajuk mcm nk crite pngalaman yg tuut~~ plak kn???

wahahahahaha.......

xde mkne ny....!!!

ngee~~

nk crite nie....ada lah pngalaman aku yg kali pertama aku hadapi.......

pd 26sept......hari kedua aku d PD......prentz mmg dh rancang nk ke rembau.....d kg miku.....tuk apa???tuk mngambil air.......

yup...kat umah ktorg tue.....air mnuman kitorg guna air bukit.......so....bertong2 lah kami bawak dr PD ke rembau tue.......trun naik bukit nk smpai kat tempat kat kg miku tue.....

ktorg brtolak slepas suboh.....sbb prentz aku budget xde org time tue......smpai sana...tepat2 kul 7pg......tp.....mang ngai.......kami bukan org pertama........huhuhuhuhu......

so....terpaksa lah kami tuggu giliran nk ambik air tue........xper lah.....smbil tggu diorg....leh borak2 n knal2 dgn diorg.......

air ktorg nk ambik nie...kat lereng bukit.......majlis tempatan mmg dh sedia kn hos2 tuk salur kn air........

aku nie mmg jeniz xmnyabar.......so.....aku nmpk ada 1 hos dgn air yg agak slow.....trpencil skit kat area atas......dlm ati aku...."isi jer lah kat situ......jnji tong berisi air......lmbat2 pun.....drpd tggu diorg....tong aku xde air....."

so.....aku dok lah kat tmpat tue.....smbil jaga tong aku xjatuh.......

nden....beberapa ketika......diorg smua dh slesai isi air diorg......tong aku yg aku jaga td pun dh penuh......aku kmbali kat krete....n simpan tong tue......

lpas tue aku tlg mama n abah aku isi air plak......

sdang dduk2 borak2 smbil mengisi air jgak........

aku trnmpk ssuatu merayap d hadapan kaki aku......almaklum lah.....tmpat trpencil......

trus aku tny mak aku.......dlm lorat negeri......

messyboy : mama....adk trnmpk ssuatu lah mama.....apo bondo (bende) 'e (xde mksd) tue???cacing ko (ke) apo (ape) nie???knapo (knape) jalan 'e klaka plak????

mama : pacek (pacat)

messyboy : oooooo......mcm nie lah yo (ye) nghupo (rupa) pacek (pacat)....

mama : konyang (kenyang) dah pacek (pacat) tue....sapo (sape) lah dio (dia) isap td tue.....

dlm masa yg sama.......aku.....mama......n abah......trus cek kaki masing2.......wahahahahahha.......

dgn yakin kotrg ckap bkan ktorg yg kene.........wahahahaa......lega skit ati........

messyboy : pakcik yg dok kat snie td kowt punyo pacek.....nghupo (rupa) pakcik tue pun mcm baru balik dr kobun (kebun)

dgn tibe2.....aku trpandang.......celah jari kaki aku.........

ada darah meleleh........wah.....!!!!!!!!!!!

aku yg jd mangsa rupa ny..........

mcm nk pitam dowh..........

dah lah nie kali pertama aku jmpa pacat.....n trus jd mangsa........

uuuuwwwwaaaaaa..........

smpai skrg.....ada kesan gigitan pacat tue......mcm jd taik lalat kat celah jari aku tue.......

wahahahahaha.....pengalaman.............boleh d bangga kn x????

ngee~~

tue crite psal pacat.....

nie ada lg 1.......shari sblum raya.........

aku klua...drive krete sbb mama aku sruh ke pasar tuk beli bberapa bahan yg xcukup tuk masak......

so.....aku klua lah ke pekan......sorg2.......

pendek kn crite....stelah slesai beli smua barang yg mama aku pesan.......

aku pun mnuju balik.....

dlm perjalanan........ada 1 area tue brbukit.......agak curam......n trun dr curam tue ada ptrol pump shell.....aku pun mcm biasa lah.......drive jer......tibe2........

ada lah 1 krete yg bahlol n bodoh.......boleh plak......die trus jer klua dr simpang shell tue.....aku tgh laju trun bukit nie........

punya lah aku membrek.......smpai berdecit......dgn aku mngelak ny lg.....aku hmpir2 mlintang blok jln spenuh ny d bhagian aku......

nsib baik blakang aku xde krete......kalo x.....sah2 aku kene sondol dr blakang........

huhuhuhhuhuhuhu........

ahahahahhaha.........

tue lah antra pnglaman kali pertama yg aku leh share stakat nie..........

yg lain2 tue????

erm.......yg mana 1 ek????

wahahhahaha.....

ngee~~

dah...dah....

jmpa d post yg lain nnt.......

~MeSSYBoY oCToBeRSKY~

4 comments:

Anonymous said...

dah 21thn ko idop, bru 1st time ko tgk pacat?..nak ckp org bandar, ddk kat kg. paya..isk2..lenkali kuar la dari umah tu tgk dunie sekeliling..

THe BoY THaT'S So MeSSY said...

nama je kg paya beb.....tp mana ada pacat2 or lintah kat kg paya tue beb....apa lah lu...dah nama pun aku anak manja....mana boleh snang2 nk g tgk dnia skeliling....wahahahhaha

Anonymous said...

pacat?? jangan sesekali aku terserempak ngan pacat!! geli!!

AzRoLs said...

besar tak pacat tu?!!

Fitness Tip of the Day

...CaRi LaH ViDeo...

...YaNG MeNYeBoK...WaHaHaHaHa...

...SeMua TeNTaNG aKU, iNSaN-iNSaN DaN DuNia Di KeLiLiNG aKu...