Thursday, 18 September 2008

...Perkenalan aKu HuLuRKaN...

salam perkenalan untuk semua...

erm...ini pertama kali aku membuat blog...

tak tau sbenarnya nak tulis macamana...

so...better post aku yang pertama nie...aku kenal kan diri aku dulu...






~MeSSYBoY87~



nama aku Mohamad Shahril Bin Abdul Samad...

aku di lahir kan pada 23 oktober 1987...di hospital besar seremban...

aku di besar kan di Port Dickson...

aku merupakan anak bongsu daripada4 adik beradik...

aku mengaku...aku memang manja...tapi tak ada lah sehingga jadi anak emas...

aku ada 2kakak dan seorang abang...kak long, kak ngah, dan abg yen...

jarak umur kami sangat jauh...dengan abg aku saja dah 6tahun...beza dengan kak long pulak 10tahun...dan beza aku dgn kak ngah, 8tahun...jadi...aku hnya slalu stay kat rumah dengan perentz aku jew...

pada umur 6tahun...aku di hantar ke pra sekolah...di Sekolah Kebangsaan Kampung Gelam...

kemudian darjah 1 aku belajar di sekolah yang sama...aku memang pelat time kecil2 dulu...

aku ingat lagi 2 perkataan yang aku pelat...PINGGAN...aku sebut PINGA...CIKGU...aku sebut CIJU...wahahahahaha...

aku sekolah kat sekolah tue sampai darjah 6...Sekolah Kebangsaan Kampung Gelam...SKKG...tp sekolah aku sering di ejek sebagai SEKOLAH KANAK KANAK GILA...wahahaha...

aku dulu kat sekolah rendah di lantik menjadi pengawas perpustakaan...selalu ponteng klaz kat situ lah...alasan ada kerja kat perpustakaan...wahahahaha...tp...yang paling xboleh blah...aku sering jadi bahan budak2 lain...PONDAN...diorang panggil aku...huhuhuhuhu...may be aku terlalu manja...

ketika aku darjah 6 pada tahun 1999...masa nak ambil UPSR...aku tak tahu UPSR tue penting...so...aku main2 jerlah...tup2 dapat 3A2B...Matematik, Pemahaman, English...aku dapat A...tapi Sains dan Penulisan aku dapat B...

so...aku terus kan belajar di sekolah menengah di Sekolah Tinggi Port Dickson...dari tingkatan 1 hingga lah tingkatan 5...kemudian sambung sikit tingkatan 6...tapi 1minggu je...wahahahaha...

di sekolah menengah pulak...aku jadi pembantu koperasi...dari form 1 sampai lah form 5...time rehat...bertugas kat koperasi...dan aku lah satu2 nya melayu yang di lantik menjadi pembantu koperasi...wahahahaha...bangga...tapi kadang2 malu...

time aku PMR...still sama mcm UPSR...ambik endah tak endah jer...selalu ponteng klaz...selalu xsiap kerja rumah...dan akhir nya...keputusan PMR aku...6A 2B...aku dapat B untuk bahasa melayu dan sejarah...dan yang lain aku dapat A...tapi sedih gilew...cikgu2 aku perli..."ko cakap jawa ke apa kat rumah??"...di sebab kan semata2 bahasa melayu aku dapat B...huhuhuhu...

erm....SPM pulak...ini yang paling aku malu sekali...2A 4B 5C...math mode dapat A1 dan tassawur dapat A2...B3 plak aku dapat tuk pendidikan islam, sejarah, dan fizik...B4 plak dapat pada subjek bahasa melayu...wahahahaha...C5 aku dapat pada english, EST, dan add math...dan biologi dan kimia dapat lah C6....teruk kan result aku???wahahahahaha....

kemudian...dapat lah aku tawaran tuk masuk UiTM...happy gile bile dapat tawaran...tapi...mak aku...dia sedih sangat...sebab aku kene melapor di UiTM Sabah...aku dapat sambung study dlam Pra Sains...ingat lagi...sedang aku berlawak2 dengan mak aku pasal masa depan aku...tiba2 mak aku menangis...huhuhuhuhu...i miss her so much right now...

ok...tentang Pra Sians nie...sebab rsult SPM aku fizik lagi tinggi dr bio...so aku ambik jurusan fizik...sepatut nya Pra Diploma nie 1tahun (2sem)...tapi kami dpat peluang...pada semester 1..jika dapat pointer atas dari 3...lepas ke diploma...so...pendek cerita...dapat lah aku 3.12 tuk pra diploma sem 1 tue...dapat lah aku sambung ke diploma tanpa kene masuk ke sem 2...best...best...best... ;P

so...dapat lah aku tawan sambung ke diploma...aku dapat jurusan Kejuruteraan Mekanikal...di kampus Pulau Pinang...yang berada di Permatang Pauh ini...wahahahaha...

sekarang nie aku dh sem 6 di Penang nie...and korang nak tau CGPA aku skrg berapa???2.75...wahahahaha...teruk kn???pada sem 1...aku dpt GPA 3.49...skit lagi nak dekan...sem 2 rsult aku turun...3.27...sem 3 plak...2.59...sem 4???dapat lah aku 2.35...sem 5 plak???wahahahaha...2.18...korang nampak corak nya???menurun setiap sem...sebab tue lah CGPA aku 2.75 jer sekarang nie...wahahahaha....

ahahahahaha...

so...ini lah serba sikit cerita tentang aku...aku pun xtau nak cerita apa sebenar ny...kire boleh layan jer lah kn???

=P

~MeSSYBoY oCToBeRSKY~

3 comments:

KHAIZUN said...
This comment has been removed by the author.
Feedo said...

oit2!!! sape bdak baju putih kat blakang tu??? skandal ek?? hahaha...

anyway, jemput la ke blog ak ye...
http://f-e-e-d-o.blogspot.com

nnt ak linkkan blog ko ni...huhu...

slamat berblogging!!!

konspirasi said...

hahahaaaa.... meraselah. hulurkan tangan ringankan beban.. bersamamu

Fitness Tip of the Day

There was an error in this gadget

...YaNG MeNYeBoK...WaHaHaHaHa...

...SeMua TeNTaNG aKU, iNSaN-iNSaN DaN DuNia Di KeLiLiNG aKu...