Monday, 24 August 2009

jiwa ku...

ntah lah wei...
aku xtau nk tulis apa...
aku xtau nk kata apa...

apa yg aku tau...
aku rindu kn dia sgt2...
minda aku sntiasa tringat kn dia...
hati aku slalu mnyebut nama dia...

tp ntah lah...
dia pun sama ker mrindui aku??
dia pun sama ker msih memikir kn ttg diri aku??
adakah dia pun sama brmimpi kn aku ketika tidur mlm ny??

atau hny aku sorg jer yg msih mngharap kn pd si dia lg??
aku sorg saja ker yg msih trkenang kn dia lg??

apa yg ptut aku laku kn??

aku xsekuat apa yg kau sngka kn...
malah aku sndri xsngka aku bgitu lemah sebegini...
aku rindu kn kau sgt2...

jiwa aku kosong sgt2...

Tuesday, 28 July 2009

dia & aku...

ntah lah...xtau mcmane aku nk luah kn bnde nie...
tp apa yg aku tau...aku prlu luah kn pkara nie jgak...
trlalu sakit...trlalu perit tuk aku hadapi bnde nie sorg2...

bnde nie brlaku awal pg td...
xtau lah mana dtg ny kkuatan aku pg td...
betapa aku brtahan selama ini...akhir ny...aku yg meletus dhulu...
trlalu sakit sgt tuk aku hadapi smua nie...dh xtrtanggung jiwa aku ini...

smua ny seolah2 tiada lg ruang tuk aku selama nie...
tp dia xtau mcmane dia buat pd aku selama ini...

kalo dia nk kata kn smua ny salah aku...
mari kite siasat dhulu knapa smua ny leh jd salah aku...

ko kata aku xpercaya kn ko...n slalu mnuduh ko bkan2...
juz fkir knapa aku jd mcm tue...sbb ko sndri dh runtuh kn kpercayaan aku pd diri ko...
mnipu sana sini...ke sana sini dgn org yg brbeza2...
ko xfkir plak smua tue???

ko kata aku slalu ckap bahawa ko selalu abai kn aku...
tp juz fkir kn lah...bila aku dlm keadaan gelisah..kecewa..happy...runsing...
smua ny ada ko fokus pd aku???
time aku gmbira stelah aku tmat kn dip aku...ko ada ker tuk aku???
time aku kecewa n bersedih ttg family aku...dlm jiwa aku yg xtenang...ko boleh tuduh n marah aku...n ko bz buat pkara lain...walaupun sesaat ko buat aku mcm tue...tp paham lah...aku perlu kn prhatian dr ko spnuh masa ketika tue...
bila aku brsedih sbb xdpt smbung stdy...tp ko bz klua dgn org lain...enjoy sana sini...
sdang kn aku dlm kekecewaan time tue...

ko kata aku slalu mrah2 kau...
tp ko xfkir plak...ko mcm lah xmarah kat aku kan???
kdang2 aku brtny kn soklan pun ko marah kn aku...ko xfkir plak smua tue??
bila ko klua kn kata2 kesat ko pd aku...bila ko tiggi kn suara ko pd aku...

ko xfkir plak bila ko xbrtnggung jawab....
ingt lah...ko slalu klua kn kata2 ko...
WHATEVER.....
MANE2 LA.......
ko xfkir ke kata2 tue amat mnyinggung prasaan aku??
bila aku mngharap kn jawapan yg ikhlas dr ko...tp itu yg ko balaz....

ko selalu kata bahwa ko dh bosan pd aku...
ko slalu kata aku xdpt happy kn ko...
aku brtahan...srius aku brtahan...
jgn ko fkir ko dpt bhagia kn aku...jgn ko fkir aku xbosan pd ko...
dh lama aku pndam smua nie...
n skrg aku dh lepas kn smua ny....
ini lah hasil ny.....

jgn kau fkir...aku bleh lupa pnipuan2 ko pd aku...
jgn ko fkir aku leh lupa apa yg ko buat d dpan mata aku....
aku sndri ada akal n hati...aku xbodoh tuk trus prhamba kn diri aku pd cinta yg amat mnyakit kn nie...

thanx sgt2 tuk smua ny...
i sntiasa brdoa...spaya u satu ari nnt...akan dpt rasa spt mana yg i rasa skrg nie.....
bru lah u tau...btapa kecewa ny i dlm tulus mnyintai u....
jgn ingt i memain dlm mnyintai u....jgn ingt i juz bdk2 hingusan dlm mnyintai u....

thanx 4 evrythng....
thanx sgt2 walaupun i tau u xkn prnah trime thanx i.....
stiap kata2 u dr awal kite brkenalan....msih n akan sntiasa trsemat dlm otak i....
spt mana yg u suruh....semat kn dlm otak i kn????
i buat apa yg u suruh.....

skrg nie...ko buat lah apa yg ko nk buat dgn tenang ny...
ko sndri kata ko xleh nk buat apa yg ko suka kn skrg nie???
skrg nie..buat lah...aku xambik kisah dh...
aku xnk ambik tau...n aku xnk jaga apa2 lg dh....
n ko rasa lah bila smua itu dh xde....kasih syg ikhlas dr aku......
smua ny dh brakhir......aku pun dh turut bosan tuk mnjaga ko....
aku pun dh muak nk jaga hbngan yg x kemana nie.....
stiap kali aku share krdt dgn ko....ko akan rply sms aku n akan bg mms....tp ada call aku???ada 3g aku???aku sorg jer kn yg buat mcm tue???
tp tgk2 esok dh abis krdt ny......apa smua ny tue???
jgn fkir aku xmemendam......

dh lah....trlalu sakit tuk aku trime smua nie.....
trlalu sakit tuk aku ingt smua nie....

N

...............................................................................................................

Sunday, 19 July 2009

aku yg salah...

//Orang kata cinta akan buat kita lakukan perkara-perkara gila. Tapi cinta mampu buat kita lakukan perkara-perkara yang lebih dasyat. Kalau itu yang berlaku, bukan lah rasa cinta yang wujud. Tapi rasa takut. Takut untuk ditinggalkan bersendirian. Takut untuk digantikan dengan orang lain. Takut dilupakan orang..//

//Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu//

//how can you expect me to just close my eyes & forget your mistakes?..defending you is getting harder everyday//

//Kau hadir bila tiba waktunya. tidak diundang tak jua dipinta walau lari kau tetap datang jua keranamu chinta..tak mampu menahannya//

ntah lah...aku xtau nk kata apa sbnr ny nie...kata2 di atas hny lah kata2 org yg aku ambil yg aku rasa ada kene mngene dgn prasaan aku skrg nie...

aku xtau nk luah kn mcmane...prasaan kasih syg & cinta...

apa pndapat korg ttg prasaan tue???

jika cinta ikhlas yg kau miliki...seteruk mana pun insan yg ko cintai itu...ko tetap akan mnyintai si dia...

penipu n penyangak mcmane pun si dia...ko tetap akan mncintai si dia...

walau si dia tiada apa2 pun...hny lah seorang insan biasa...ko tetap mnyintai si dia tnpa mngharap kn apa2 pun...mlain kn mnyintai diri ko smula...

dgn penuh harapan juga...dia akan brubah.. n dia akan jd yg trbaik tuk dlm hidup ko...

jika itu lah yg ko rasa...myb itu lah cinta yg tulus yg terbit ny dr hati ko...

tp...itu kah yg aku rasa skrg nie???itu kah yg aku lalui skrg nie???

cinta yg ikhlas dr aku tuk si dia???

jika btul cinta ikhlas n tulus dr aku...knapa mst jd mcm nie???knapa aku mst lalui pkara mcm nie???

kecewa...kecundang...kesedihan...smua ny dtg dlm masa yg sama...brtubi2 mngerja kn aku...

mcmane aku nk brtahan???

aku tau salah aku...tp apa salah aku yg sebenr ny pd si dia???

aku keliru...aku keliru yg tramat sgt...

aku perlu kn dia...aku xdpt byang kn khidupan aku tnpa dia...

aku mngharap kn dia dpt beri petunjuk pd aku...aku mngharap kn aku n dia sama2 meruntuh dinding ego n sombong yg mnghalang hubungan kami...

aku mngharap kn dia dpt myakin kn aku...myakin kn aku spaya aku dpt brubah n brlembut pd dia...

tp aku xboleh trlalu mnyalahi diri dia...aku tau aku yg salah...tp aku mngharap...kesalahan aku pd ini dia dpt mnyedar kn dia...

juz apa yg aku leh kata kn...aku msih mnyintai diri ny...

dh byk kesakitan n keperitan kite lalui sama2...tp kite still mampu brtahan selama ini...

tp xboleh ke kite still brtahan tuk mlawan kesakitan n keperitan nie hngga tiba masa ny kite dpt prbaiki keadaan nie?bertahan lah...kite sama2 cari jln tuk prbaiki hbngan kite nie...

......................................................................................................................................................

Monday, 13 July 2009

erm...xtau nk tulis tajuk apa...

ahax...korg...aku dh abis kn dip aku dh...
walaupun lmbat drpd bdk2 lain...tp yg penting...aku dh berjaya tamat kn diploma aku...
brmula drpd pra diploma selama 1sem...kemudian msuk ke diploma...kmudian extend 1sem...yakni 7sem...pada sem ke-7...sangkut 1 paper plak...trpaksa buat supplement paper...
nden...akhir ny...lulus supplement paper...TAMAT LAH DIPLOMA AKU...

wahahahaha...betapa happy ny aku time tue...hanya tuhan saja lah yg tahu...tanggungjawab yg aku tanggung selama nie...serta merta rasa bebas drpd smua itu...harapan family smua abis dah kat situ...bila aku dpt tau berita gembira tue...aku trus ke dapur dapat kn mak aku...
aku trkedu bila dpat lihat muka dia...trus menitis air mata aku...trus aku peluk dia...tp nk tau apa yg keluar dr mulut dia???
"gagal supplement aritue lah yer??"
wahahahha...itu yg dia tny...aku dgn suara trsekat2...aku jawab x...aku trus meraung smbil peluk mak aku...aku happy sgt2 time tue...4tahun aku brtahan tuk tamat kn diploma aku...kesengsaraan jiwa...xde sape yg nmpk...

tp...dlm ketika aku menangisi kejayaan aku...xde siapa yg tahu...tangisan yg kluar...bkan sekadar tangisan suka...tp tangisan kerinduan serta kedukaan...pd awal pg hari yg sama...aku sedar...aku khilangan org yg aku sayangi...dia pergi tinggal kan aku...walaupun tuk sementara...tp...aku cube berkongsi kegembiraan aku...tp dia xde bersama2 aku time tue...dia pergi mmbawa diri...trlalu bercelaru aku ketika itu untuk brfikir...kerinduan...kegembiraan...kesedihan...kekecewaan...
aku selalu trbayang ketika itu..alang kah manis ny...jika saat itu...aku mnghantar sms mengenai kejayaan ny...dan dlm bebrapa saat aku akan mendapat panggilan drpd dia...kmudian mndengar suara dia mngucap kn tahniah kepada aku...tapi???????

tp xper lah...semua ny dh berlalu...dan dia dh dtg kembali dlm hubngan kami...
aku mengharap kn perkara yg lbih baik mnunggu aku dan mnunggu kami d masa akan dtg...

=P

nk tulis apa ek???

erm...
lama jgak kn aku xtulis pape kat blog aku nie...
wahahahaha...
aku xtau nk share mcmane n nk share apa dlm blog aku nie sbenar ny...

xtau knapa...sjak dua menjak nie...aku lbih suke pendam drpd meluah kn...
kmudian...kalo aku meluah kn...aku akan meluah kn secara agresif...
huhuhuhu...

ntah lah wei...
knapa ek khidupan nie makin hari makin rumit???
aku xtau nk kata mcmane...
tp aku dpt merasa kn...setiap hari...kehidupan aku semakin mencabar n semakin rumit...
semakin pening...semakin sterss...semakin tnsion tuk aku lalui smua itu...

tetibe tringat masa awal2 baru msuk zaman remaja...
semua ny happy...smua ny enjoy...smua ny manis tuk d kenang...
tp skrg nie???xtau kenangan yg mana bila d kenang akan mnjadi manis...
huhuhuhu....

aku pernah dgr org kata..."kalau lah masa boleh di putar smula..."
kadang2 aku pun trfikir mcm tue...tp apa kan daya...smua itu xmungkin...apa yg kite telah harungi...kite kene hadapi ny...
aku kene sedar...setiap apa yg berlaku...setiap apa yg datang...
adalah punca drpd diri kite sndri...adalah drpd jalan yg telah kita pilih selama ini...

masih ada peluang lg ker tuk aku perbetul kn keadaan ini semua???
kisah persahabatan???
kisah pelajaran???
kisah kehidupan???
kisah kekeluargaan???
KISAH PERCINTAAN???

ntah lah wei...kdang2 rasa mcm dh giveup smua nie...srius aku kata kan...skrg nie...saat ini...aku xtau nk brpegang n berpaut pd siapa...

kepada kedua ibu bapa aku???kepada family aku???tp mereka xpernah paham khidupan aku...kerana aku xpernah jujur tetang khidupan aku pada mereka...

kepada kekasih hati aku???ntah lah...kami saling tidak memahami...kasih syg mmg ada...cinta mmg ada dlm hati aku untuk dia...tp kami selalu tidak sehaluan...ntah lah...selalu salah paham antra satu sama lain...

kepada kawan2 aku???aku rasa seolah2 dah xde kawan tuk berduka sama2...aku tau smua ny salah aku...kerana time aku brgembira aku sering mlupa kn diorg smua...

yang aku ada...hny lah kawan2 suka2...walaupun hati aku merana...walaupun hati aku berduka...tp...xde sape yg brjaya menyelami aku...xde sapa yg dpt memahani aku...myb kerana aku jgak xpernah brjaya mnyelami ati ssorg...aku akan terus berpura2...seolah2 hati aku ini tidak parah...

INI SMUA DATANG DRPD PUNCA DIRI AKU SENDIRI...

bak kata org ramai...
pandai buat hal...pndai cari masalah...so...pandai2 lah tanggung sendri...

kan?????

=P

Fitness Tip of the Day

There was an error in this gadget

...YaNG MeNYeBoK...WaHaHaHaHa...

MeSSYBoY iS MY NiCKNaMe

...SeMua TeNTaNG aKU, iNSaN-iNSaN DaN DuNia Di KeLiLiNG aKu...